Leder du efter et par værktøjer til at få flere besøgende på dit websted – uden at gå på kompromis med din etik eller forfalde til spam teknikker? Prøv en af de følgende muligheder.
1. Fokuser på at skabe indhold; godt indhold markedsfører sig selv. Hvis du lægger kræfter i at opbygge og promovere din hjemmesides indhold, resulterer det helt naturligt i mere trafik via henvisninger.
2. Tilbyd social deling på din hjemmeside. Lad være med at antage, at dine læsere på eget initiativ deler dit indhold. Gør det i stedet nemt for din hjemmeside at få flere besøgende fra sociale medier ved at tilføje knapper til social deling til din virksomheds blogindlæg.
3. Svar på spørgsmål på sociale medier. Når du ser folk stille spørgsmål online, så giv dem al den nyttige information, du kan. Hvis du gør det, vil det både give dig webtrafik og kunder for livet.
4. Udsend pressemeddelelser med reelt indhold. Lad være med at misbruge service, der distribuerer pressemeddelelser, til at fortælle om ligegyldigheder, men drag fordel af trafikstrømmen, når du rent faktisk har noget bemærkelsesværdigt at berette.
5. Brug søgemaskineoptimering ansvarligt; undgå at over-optimere din hjemmeside. Find et naturligt niveau, hvor du fremhæver det, du tilbyder – hverken mere eller mindre – for at lade søgemaskinerne vide, hvor de skal anbringe din hjemmeside i de naturlige søgeresultater.
6. Invester i din egen blog. Ved konsekvent at poste indlæg af høj værdi for læserne opdyrker du dit forhold til dem, hvilket resulterer i besøgende, der jævnligt vender tilbage for at tjekke dine seneste indlæg.
7. Lav et nyhedsbrev, der giver genlyd. Når læserne finder værdifulde nyhedsbreve, har de tendens til at dele dem med andre. Hvis din effekt af nyhedsbreve hidtil ikke har været noget at skrive hjem om, kan forbedringer her resultere i signifikant mere trafik via anbefalinger.
8. Udgiv en nyttig podcast. Ligesom det gælder for nyhedsbreve, vil en regelmæssig podcast-produktion af høj kvalitet øge antallet af henviste besøgende, samtidig med at du når nye besøgende gennem dette medie.
9. Anvend grafik. Informativ grafik deles oftere end de fleste andre typer indhold. I kampagner for mere trafik er infografikken genial til hurtigt at gøre opmærksom på, hvad du kan tilbyde.
10. Få din egen Videokanal på Youtube. Youtube er en af internettets største søgemaskiner, hvilket gør stedet til en fantastisk måde at eksponere dit brand for nye målgrupper. – Og som ekstra bonus kan dine videoer blive vist i Googles søgeresultater, hvilket fører til endnu mere trafik.
11. Bed dine besøgende om at dele din hjemmeside med andre. Blot det at opfordre dine læsere til at sende dine artikler videre til andre eller dele dem på deres sociale medier kan hurtigt øge antallet af sidevisninger.
12. Skriv gæsteindlæg på anerkendte hjemmesider. Spørg andre hjemmeside indenfor din branche, om du må skrive gæsteindlæg på deres blogs. At få dine udsagn udstillet der genererer ikke bare en masse trafik – det er samtidig en god måde at opbygge dit image som ekspert på.
13. Netværk med indflydelsesrige mennesker inden for din niche. Hvis en figur med autoritet på dit felt deler blot en enkelt af dine artikler, kan det resultere i enorme mængder ny trafik, abonnenter og købere – så gør opbygningen af relationer til en central del af din virksomheds marketingstrategi.
14. Vær opmærksom på nye, sociale medier i vækst. De spirer hele tiden frem, og der kan være væsentlige fordele i at etablere en tilstedeværelse på disse hjemmesider tidligt.
15. Eliminer fejl på din hjemmeside. Hvis søgemaskinerne ikke er i stand til at indeksere din hjemmeside korrekt – hvilket kan skyldes en række forskellige fejl – får du ikke al den søgetrafik, du ellers kunne have haft. Tjek Google’s Search Console for oplysninger om almindelige problemer.
16. Giv noget ekstra til dine kunder. Hvis vi ser på mund-til-mund-metoden rent trafikmæssigt, er der ikke noget, der slår det at levere ud over det sædvanlige. Når du stiler højest muligt indenfor din branche, vil kunderne anbefale dig til andre – hvilket fører til mere trafik og et styrket brand.
17. Interview eksperter indenfor din branche. Folk elsker at høre på eksperter, så hvis du kan skaffe et interview og udgive det på din hjemmeside, får du en stor bølge af trafik fra ekspertens i forvejen etablerede publikum.
18. Kommenter på andre blogs/hjemmesider. At efterlade værdifulde kommentarer på andres blogs/ hjemmesider kan være en suveræn måde at bane vej for trafik tilbage til dit eget websted. Bare sørg for at sige mere i din kommentar end “Godt indlæg!”