Markedsføring er ikke længere en ensrettet motorvej, og content marketing er i dag mere end nogensinde gået hen og blevet en flerdimensionel størrelse. De traditionelle markedsføringskanaler er i den grad udfordret, og i dag er der fokus på sociale medier og blog, når markedsføringsbudgettet skal fastlægges.
Blog er effektivt til markedsføring
Blogs er stadig en del af stammen af seriøse markedskanaler. Blogs har nemlig vist sig som et effektivt medie til markedsføring, og tilstedeværelsen på blogs giver dig og din virksomhed en enestående mulighed for at gå fra envejskommunikation i traditionel markedsføring forstand til at være i åben dialog med potentielle kunder.
Ved at blogge er du sikker på at komme i kontakt med din målgruppe. Det er langt mere effektiv end de traditionelle markedsføringskanaler. At blogge med succes kræver dog kontinuerligt tilstedeværelse, og det skal derfor være noget, som du prioriterer gennem en helhjertet indsats.
Vil du også markedsføre din virksomhed eller dit brand via blogs er der to ting du skal gøre. Først skal du oprette din egen blog og huske at tilmelde den i diverse blog kataloger, så de forskellige tjenester modtager en besked, hver gang du har publiceret et blogindlæg.
De mest populære blog værktøjer er: WordPress og Ghost
Brug dernæst tid på at researche og find ud af, hvad andre indenfor samme interessefelt skriver om. På den måde kan du få en masse gode ideer, inden du selv går i gang.
Det er vigtigt, at du gør op med dig selv, hvad du vil skrive om på din blog. Indholdet skal selvfølgelig være relevant i forhold til din hjemmeside og de produkter eller ydelser, som du sælger.
Gør din blog interessant
Sørg for at gøre dine blogs interessant og skriv gerne holdningsprægede indslag i varierende længde. Hvis dine blogs rammer plet, vil det skabe debat på både din egen og andres blogs. Er du en aktiv blogger vil du opleve at din blog hurtigt vokser med nye indlæg. Vil du optimere udviklingen kan du vælge at inviterer andre bloggere til at skrive på din blog. En positiv debat vil ofte udløse personlige anbefalinger fra andre bloggere, der på den måde promoverer dit brand eller dine ydelser overfor deres netværk. Blogging kan dermed vise sig at være guld værd for din virksomhed.
Der findes blogs, hvor der hver måned er flere millioner besøgende. Brug disse blogs til at komme med indlæg og skab opmærksomhed om din virksomhed. Din tilstedeværelse på andres blogs vil automatisk lede trafik over på din egen blog. Og når dine blogs optræder i Google vil det automatisk lede potentielle kunder hen til din hjemmeside.
På den lange bane vil du med garanti opleve, at alt det hårde arbejde betaler sig. Når du begynder at kunne registrere øget salg og øget trafik på din hjemmeside ved du, at det er pay back time for alle de ressourcer, som du har investeret i at skrive blogindlæg.
Føler du også, tiden for dig er inde til at få sat turbo på skriveriet og finde lysten og glæden ved at komme ud med dine budskaber? Hvis dit svar er JA, så læs mere om skrivecamp her.