Lær at bruge en gammel profession til at sprede dine gode historier i en ny tid
Bogen giver dig en indføring i de klassiske PR-discipliner og forklarer, hvordan du integrerer de seks vigtigste sociale medier i dit PR-arbejde. Trin-for-trin-guides og tjeklister gør samtidig bogen til et nyttigt opslagsværk i hverdagen.
’Sådan får du omtale med PR og sociale medier’ er en grundbog i moderne PR-arbejde. Her får du en lang række opskrifter på brug af både off- og online-medier, og på hvordan de spiller succesfuldt sammen. Bogen gennemgår alle de klassiske PR-discipliner og sociale medier ét for ét og har desuden oversigtskapitler og generelle afsnit om det flerstrengede PR-arbejde – hele tiden med fokus på, hvordan du får succes med det i praksis.
Vejleder dig trin for trin
Konkrete værktøjer og Sådan-gør-du-guides vejleder dig i alt fra de indledende, strategiske planlægningsfaser, til du trykker send, upload eller poster et indlæg. Du får baggrundsviden, indsigt og velafprøvede PR-redskaber, som er lige til at gå til. Du lærer blandt andet om:
- Sådan skriver du gode PR-tekster
- Målgrupper, branding og storytelling
- Artikler, klummer og kronikker
- Pressemeddelelser og andre former for pressekontakt
- Sådan får du succes på de sociale medier
- Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest og YouTube
- Hjemmesider og blogs
- Nyhedsbreve og e-mail-marketing
- Søgemaskineoptimering og medieovervågning
- Grundbog og opslagsværk
De sociale medier rummer et stort PR-potentiale, fordi de gør det muligt for selv små virksomheder at blive meget synlige for netop deres målgrupper. Forfatteren, René Hjetting, der til daglig arbejder hos PR-bureauet MyPressWire, har arbejdet med PR, kommunikation og sociale medier gennem 20 år.
Han guider dig hele vejen, fra hvordan du identificerer dine målgrupper og udformer en overordnet PR-plan, og til hvordan du skriver en god historie og undgår at virke uhøflig på LinkedIn og Twitter. Her er ingen lange udredninger, men i stedet brugbare oversigtskapitler og ’Sådan gør du’-afsnit. De enkelte kapitler kan læses hver for sig, så bogen også er anvendelig som et opslagsværk i en travl hverdag.
Bogen er omtalt i:
Lyt til et Podcast om bogen som John G fra MereMobil.dk lavede med mig.
Køb bogen nu!
Bogen fås som Paperback og E-bog (168 sider, A5 format).
(Bestilling af flere bøger til undervisning eller erhverv, kontakt mig direkte)