Den første e-mail blev sendt i 1971, og denne ældste form for socialt medie er stadig den mest potente online-ressource. Når vi tænker sociale medier, tænker vi typisk på hurtigere og mere sexede platforme som Facebook, Google+, Twitter, Instagram, Pinterest eller LinkedIn.
Men hvert eneste minut sendes der omkring 170 millioner e-mails til anslået 3300 millioner konti verden over, og omkring 100 af dem lander hver dag i din egen indbakke. Hvordan kan denne gamle teknologi på nogen mulig måde skabe overskud i en online virksomhed?
Tricket til markedsføring via e-mail
En e-mailliste med potentielle kunder er et forrygende værdifuldt aktiv. Tricket til e-mail marketing og nyhedsbreve, der virker, er overhovedet ikke noget trick; det er grundlaget for enhver profitabel online-marketingstrategi. Det starter med en tilmelding, fordi det, den tilmeldte ønsker sig i det øjeblik, finder han eller hun på din hjemmeside.
Med opmærksomhed alene når du imidlertid ingen vegne. Det er den hemmelighed, mange succesfulde markedsføringsfolk har lært. At blive ved med at holde dit kunde emnes interesse – det er her, det hårde arbejde kommer ind. Succes er resultatet af små indsatser, der gøres dag ud og dag ind. Og når nogen har tilmeldt sig dit nyhedsbrev, inviterer de dig regelmæssigt ind i deres indbakke.
Kom i gang med nyhedsbreve i dag
Nyhedsbreve er en god forretning, fordi de har en velkendt, skalerbar struktur, som gør det nemt at overskue og fokusere. Værdien af nyhedsbreve og deres medfølgende tilladelse til at tale direkte til potentielle kunder kan ikke benægtes. Kunde emnerne har givet dig en utvetydig invitation og sagt, at de ønsker dine værdifulde oplysninger og tjenester. Og jo lettere du gør det for dine kunder at få dette værdifulde indhold, jo mere afhængige bliver de (på en god måde) af at samarbejde med dig i en værdiudveksling. Højere engagement betyder mere salg. Kort sagt: Hvis du ikke allerede har eller er i færd med at opbygge en e-mail liste, skal du komme i gang nu!
Sådan får du succes med dit nyhedsbrev
Her er nogle råd til, hvordan du bedst griber dit nyhedsbrev an:
- Undersøg dit publikum, før du så meget som overvejer at trykke Send. Kend din niche-målgruppe, og vid, hvor du demografisk er ude i kulden.
- Vær sikker på, at du tilbyder noget værdifuldt til gengæld for folks stadig mere begrænsede mængder af fritid.
- Målret dit indhold specifikt for at knytte dybere forbindelser til et mindre publikum – i modsætning til at have overfladiske relationer med alle mulige mere eller mindre interessante kundeemner.
- Udarbejd nyhedsbrev indhold, der er kortfattet og let at fordøje.
- Når du opbygger tillid ved at tilbyde værdifuldt indhold, kan du gradvis transformere dine læseres dyrebare opmærksomhed til langtidsholdbar interesse, der driver din vedvarende trafik.
I en nøddeskal: E-mail marketing og nyhedsbreve er stadig den mest omkostningseffektive og lønsomme måde at levere virkelig værdi på til en målgruppe, som ønsker det.
Føler du også, tiden for dig er inde til at få sat turbo på skriveriet og finde lysten og glæden ved at komme ud med dine budskaber? Hvis dit svar er JA, så læs mere om skrivecamp her.