Skal du have sparket gang i din forretning, så er Google Ads en af de bedste og mest effektive annonceringsplatforme du kan benytte. Faktum er nemlig, at mere end hver fjerde forbruger oplyser, at de surfer rundt i søgemaskinerne, inden de træffer en beslutning om at købe en vare.
Find de rigtige søgeord
Kunsten for dig går ud på at finde de søgeord, som dine kunder benytter ved deres søgninger efter dine produkter eller ydelser. Når du har fundet frem til de rigtige søgeord – behøver jeg at sige, at du skal teste de enkelte søgeord og søgeordsfraser i Google Analytics -, så opretter du en kampagneannonce ved at bruge søgeord og søgeordsfraser, der beskriver din virksomhed, dine produkter eller dine ydelser.
Du kan undersøge, søgeord og fraser med Google eget søgeeordsværktøj.
Når brugerne søger på Google efter dine produkter ved at kombinere forskellige søgeord, kan du få din annonce vist ved siden af søgeresultaterne. På den måde annoncerer du målrettet for et publikum, der allerede er interesseret i din virksomhed og dine produkter/ydelser.
Hav relevans i dit indhold
Nu kan potentielle kunder klikke på din annonce og blive ledt ind på dit website for at foretage et køb eller læse mere om din virksomhed.
Sørg for at lave en velskrevet kampagne, hvor der er sammenhæng mellem det, som står i kampagnen og de informationer som findes på din hjemmeside. Og husk også, at lede dine potentielle kunder direkte til den rigtige landingsside inde på din hjemmeside.
En af fordelene ved Google Adwords kampagner er, at du hele tiden kan måle effekten af dine annoncer og tilpasse dit budget. Du betaler kun, hvis nogen rent faktisk klikker på din annonce.
Prisen for din kampagne afhænger af, hvor mange der klikker på dine annoncer, men også af, hvilke søgeord du vil findes på og hvor højt oppe i Google du vil have din annonce placeret.
Endelig kan du ved at installere et webanalyse program som Google Analytics og følge dine kampagner, se hvor mange klik, der ender med en konvertering og optimere dine kampagner, så der kommer endnu mere trafik på dit website. Det betyder rent faktisk, at hele dit marketingbudget bliver brugt på kunder, der interesserer sig for dine produkter eller ydelser.