Du ryster lidt på hænderne med musen: Du skal til at klikke ”send” på et af de vigtigste nyhedsbreve, du nogensinde har skrevet.
Du tør næsten ikke trykke på send-knappen! Du tænker på, hvordan alle dine læsere vil modtage nyheden om dit online kursus, om de vil købe det, er det nu godt nok osv.
Nyhedsbrevet er bare begyndelsen på den markedsføring, du har planlagt skal ske de næste mange uger. Du er dog lidt usikker på, hvordan det vil virke, men du satser!
Begyndelsen på dit nye online kursus
Du tænker tilbage på, at det hele startede for 8 uger siden, da du besluttede dig for at gå i gang med at lave dit online kursus, og nu er du her.
Det første, du gjorde, var at lave et storyboard over de videoer, du skulle optage, og de manuskripter, du derefter skulle skrive.
Næste arbejdsgang var at optage videoerne, redigere dem og at lave et arbejdshæfte med en række opgaver til de kommende deltagere.
På det tidspunkt lavede du også salgssiden for dit nye kursus i WordPress på et nyt domænenavn og skrev teksterne til siden.
Du skrev desuden en takkemail og en kom-godt-i-gang-mail til dem, der nu vil købe dit nye online kursus.
Og nu har du så skrevet en nyhedsmail, som du skal til at sende ud til modtagerne af dit nyhedsbrev.
Usikker på dig selv
Inden du trykker på send-knappen, tænker du på, om det er den rigtige dag at udsende nyhedsbrevet på?
Kunne du gøre teksten bedre?
Er overskriften god nok?
Du kunne også godt tænke dig sparring på din salgsside; er den mon helt, som den skal være?
I det hele taget føler du, at du står lidt alene med det. Du kan jo altid spørge nogen, du kender, men du vil helst have feedback fra en, der selv har prøvet det.
Nu sker det
Du tager chancen og trykker på send-knappen, og dit nyhedsbrev når ud til alle dine modtagere – men der kommer ingen e-mails retur med ordrer på dit nye online kursus.
Der går et par uger, og der kommer stadig ingen ordrer.
Er det mon prisen, det er galt med?
Er teksten ikke sælgende nok eller hvad?
Du søger efter hjælp og finder skrivecamp.
Du kan se, at du her kan lære at skrive sælgende tekster til nyhedsbreve og salgssider, lære at indfange de helt rigtige overskrifter, at bruge storytelling og meget mere.
Og det bedste af det hele er, at du får min sparring og feedback på alt det, du selv skriver.
Føler du også, tiden for dig er inde til at få sat turbo på skriveriet og finde lysten og glæden ved at komme ud med dine budskaber? Hvis dit svar er JA, så læs mere om skrivecamp her.